Kdo ještě nepracuje na vlastním marketingu a osobním brandu?

28/02/2020

stýskala osobní brand

Pokud budujete vlastní podnikání, nezáleží na tom, zda se váš obor týká automobilů, kosmetiky nebo informačních technologií. U jakéhokoli podnikání často potřebujete budovat převážně svou značku a dostat ji následně do podvědomí lidí. To se dá provést například správným marketingem, kterému se musíte neustále věnovat.

Budujte vlastní marketing

V první řadě je tedy důležité rozjet své podnikání pomocí skvěle nastavenému marketingu. To můžete provést například tím, že začnete budovat vlastní obsah. V dnešní době opravdu nezáleží na tom, v jakém oboru podnikáte, internetové stránky a profily na sociálních sítích zkrátka potřebovat budete. Jedině pomocí internetových médií dosáhnete svého vysněného úspěchu. Internetové stránky nestačí ovšem pouze vytvořit a následně je nechat ležet. Musíte je propagovat, a to jak placenou formou, tak obsahovou.

Pod obsahovou formou budování marketingu se myslí fakt, že začnete publikovat nejrůznější články a tipy, které pomohou vaším zákazníkům. Pomocí vlastních článků vás dokážou zákazníci najít prostřednictvím přirozeného vyhledávání na Google nebo Seznamu. Obsahem se ovšem nerozumí jen články, ale také i další prodejní kanály, mezi které patří například infografika nebo videa. Vše, co vaše konkurence nemá a vy ano, se podepíše na vašich výsledcích.

Zkoumejte konkurenci a buďte aktivní

Marketing je rozšířený pojem a skrývá pod sebou několik malých podkategorií. Budování obsahu nebo tvorba internetových stránek je pouhým začátkem. Mezi další úspěšné metody marketingu patří například zkoumání konkurence nebo aktivnost. V neposlední řadě budujte marketing tím, že se budete zapojovat do různých diskuzí. Musíte zjistit, jaká je vaše cílová skupina a kdo konkrétně má zájem o váš produkt. Jedině tak uspějete se svou značkou.

Ať už využijete jakékoli marketingové kanály, nezapomínejte na fakt, že čím více metod vyzkoušíte, tím snáz přijdete na ten, který vám funguje nejlépe. Na každý obor funguje jiný marketingový kanál a bez testování nemáte sebemenší šanci přijít na to, jaký z nich bude fungovat právě vám.

Co sociální sítě, pomohou mi?

osobní brand stýskalaNa sociálních sítích lidé tráví stále více času. Uznejte, že Facebook a Instagram přirostly k srdci nejednomu z nás. Zajímavější je to už v případe Linkedinu, který se využívá především v oblasti lidských zdrojů a komunikaci mezi profesionály v oboru. Budovat svůj brand a marketing se dá ale jak na Facebooku, Instagramu, tak i Linkedingu a mám pro všechny špatnou zprávu, neexistuje univerzální postup a jednoduchá technika, jak tyto kanály využít. Je třeba věnovat dostatek času, ale pozitivní na tom je, že tím se odděluje skupina „slabých“ a „silných“. Pokud svůj čas investujete do správného zaměření, tedy toho s ohledem na svou práci, na svůj brand a marketing, tak chybu neuděláte. Tato investice času své výsledky přinese.

Má smysl psát na blog?

Zde platí pravidlo, že pokud máte lidem co nabídnout, tedy přínosné informace na sdělení, tak určitě. Blog je správná cesta. Je to obsah, který může mít přínos po všech stránkách. Například v kombinaci s aktivním přístupem na sociálních sítích, je tento blog ještě více efektivní, protože své články dostanete tzv. „mezi lidi“ a mají mnohem větší smysl, nejen s ohledem na osobní brand a marketing. Psát o něčem, čemu dobře rozumíte, tak je přínosem pro lidi a Google si toho je dobře vědom, takový unikátní obsah mnohem lépe hodnotí.