Potřebujete vlastní webovou stránku pro svoji osobní nebo firemní prezentaci a nechce se vám platit velké peníze webdesignérům? Jednou z možných cest je připravit si stránku sami svépomocí. Možná jste se teď zalekli a máte pocit, že to nezvládnete. Nebojte se. Postup je velmi jednoduchý.
Text a obrázky vkládáte jednoduše
Pro zhotovení webové stránky potřebujete otevřený redakční systém, který vám umožní sestavit dohromady grafické a textové prvky. Osvědčeným a oblíbeným systémem je WordPress. Předpokládejme, že před sebou máte otevřenou obrazovku WordPressu. Vlevo se nachází menu. Klikněte na položku stránky a dále Vytvořit stránku. Rozvine se před vámi menu určené pro tvorbu stránky. Do okénka pod položku Vytvořit novou stránku napište její název. Následně do velkého okénka můžete vkládat a editovat text, vkládat obrázky včetně popisků. Je možné vkládat i video či hudbu.
Vše probíhá pomocí ikonek v horní liště. Tyto ikonky se podobají těm, které dobře znáte z textového editoru Wordu, v němž běžně píšete dokumenty. Například tučné písmo, kurzíva, zarovnání na střed a další.
Úprava vzhledu a publikování
Můžete upravit vzhled stránky. V levé části obrazovky najdete rozbalovací menu Šablona stránky, kde si můžete nastavit různou podobu stránky, například Sidebar Template je stránka s postranním panelem. Jakmile máte vloženy všechny textové a obrazové či multimediální prvky, musíte si stránku Uložit – tuto volbu najdete v pravém rohu obrazovky WordPressu. První možností je dát uložit jako Koncept, kdy ji sice uložíte, ale zatím se ještě na webu neobjeví. Případně můžete dát Publikovat. Tady lze nastavit okamžité publikování, kdy se stránka na webu objeví ihned, nebo publikaci v určitý den a hodinu. Ještě před vlastním publikováním si můžete nechat zobrazit náhled – uvidíte, jak bude přesně vaše stránka vypadat.
WordPress je vhodný i na mikro stránky
Pokud jste se dostali do fáze, že máte už dostatečně vyladěný firemní web nebo prodejní eshop, tak můžete zkusit vytvořit svépomoci třeba podpůrnou mikro stránku. Tyto stránky jsou zpravidla jednoduché, někdy jako one page, kdy všechny informace jsou na úvodní stránce a je možné cílit na konkrétní typ služby, produktu nebo téma, které je zaměřeno je 1 – 2 klíčové slova.