Co je to anchor text? Pokud mluvíme o anchor textu, mluvíme o skutečnému odkazu, který lidé vidí na stránce. Jedná se o text, na který lze kliknout. Zpravidla je podtržen a zabarven do jiného odstínu (většinou do modrého, pokud není nastaveno jinak). Díky jinému zbarvení se odlišuje od ostatního obsahu, na který kliknout nelze.
Dnes rozeznáváme rovnou čtyři typy Anchor textu, a sice:
- Přesná shoda
- Značka
- Obecná shoda
- Prázdná adresa URL
Co je to přesná shoda?
Přesnou shodou se rozumí text, který přesně odpovídá klíčovému slovu. Skrze něj cílíte na stránku, na kterou odkaz vede. Pokud odkazujete na sushi bar, přesná shoda bude obsahovat hlavní klíčové slovo (čili “sushi”).
Co je to značka anchor text?
Značka anchor text je jasně a jednoduše obchodní jméno. Název společnosti, restaurace, baru nebo značky oblečení, skrze které se odkazuje na webovou stránku e-shopu či podniku.
- Často se anchor text plete s atribut alt, vysvětlení zde: co je to atribut alt
Co je to obecná shoda?
Obecnou shodou se rozumí generický text anchoru, který obsahuje obecné fráze. Nejčastěji se používají výroky typu “Klikněte zde”, “Více zde”, “Přečtěte si více”. Tento obecný text nemá nic společného s obsahem na stránce, na kterou odkaz vede.
- Pro analýzu anchor textů používám nástroj Ahrefs.
Co je to prázdná adresa URL?
Čtvrtým a zároveň konečným typem anchoru jsou nahrané adresy URL čili prázdné adresy URL. Odkaz zkrátka a dobře zobrazuje aktuální URL stránky, na kterou vede.
Jaký typ je nejlepší?
Nelze přesně říct, který typ anchoru je nejlepší nebo nejefektivnější. Neměly by se používat stejné anchor texty neustále dokola, to pak algoritmy v Googlu nehodnotí nejlépe (mohou to brát za něco nepřirozeného). Anchor text by měl vždycky vyplývat přirozeně z textu. Zatímco někdy se hodí přesná shoda s hlavním klíčovým slovem odkazující na webovou stránku, jindy se snáze zakomponuje prázdná adresa URL.
Článek aktualizován dne: 2.12.2021
Autor článku: Tomáš Stýskala
SEO specialista a konzultant