Strategickým místem podnikání je webová stránka, která je místem, kde dochází ke kontaktu zákazníka s firmou. Investice do optimalizace webové stránky patří mezi dlouhodobé strategie v rámci marketingu a zviditelnění firmy.
Proč investovat do optimalizace webové stránky?
Optimalizace webové stránky pro vyhledávače (SEO) je technika, díky které webová stránka dostane časem na přední místa ve výsledcích vyhledávání na dotaz, který Vaši potenciální zákazníci hledají. Výhoda optimalizace je taková, že získáte návštěvníky webové stránky, kteří Vaší službu nebo produkt hledají. Nikoho tedy neobtěžujete. Jednoduše proč by měla Vaše konkurence být vidět více než vy?
Poznáte se v příkladu, který uvádím?
- Hledám produkt: matraci, regál, vysavač, boty, oříšky, pneumatiky, župan, poštovní schránku
- Hledám službu: masáže, internetové připojení, holiče, úklidovou firmu, pneuservis, posilovnu
A kdo myslíte, že se zobrazuje na dotazy, které lidi hledají? Ano, webové stránky, které SEO specialista (jako já nebo některý z kolegů v oboru SEO) poctivě optimalizuje na konkrétní klíčové slova, které jsou strategické pro byznys firmy.
Čím je investice do optimalizace webové stránky zajímavá?
Optimalizace není žádná krátkodobá reklama, kde se zobrazíte na internetu a pak najednou zmizíte, protože kampaň skončila nebo je konec rádio spotu. Optimalizace je dlouhodobá investice, protože je třeba minimálně po dobu 6 – 12 měsíců intenzivně optimalizovat webovou stránku, než doslova přesvědčíme vyhledávač jako Google.cz a Seznam.cz, že právě vaše webová je lepší než všechny ostatní a na zadaný dotaz bude ve výsledcích vyhledávání na předních pozicích. Výhoda této dlouhodobé investice je, že získáte dlouhodobě vysokou návštěvnost z vyhledávačů. Často i řadu měsíců po ukončení optimalizace, než začnete pomalu klesat, pokud budete mít aktivní konkurenci.
Jaké jsou náklady této investice do optimalizace webové stránky?
Je to otázka, která zajímá každého hned jako první. Já těmto zájemcům tedy odpovídám, jaké jsou nejčastější náklady mých klientů. Náklady na optimalizaci činí v průměru 9.000 Kč / měsíčně. Nejmenší rozpočet, za který je možné i malý lokální projekt účinně optimalizovat je 6.000 Kč a ty větší pochopitelně zase více až k hranici 20.000 Kč.
Co za danou investici získáte?
Práce SEO specialisty jako já, který optimalizuje webové stránky, tak postupuje následovně:
- Začíná se úvodní konzultací, abych pochopil všechny potřebné detaily, důležité pro stanovení strategie.
- Poté vypracuji analýzu klíčových slov, abych identifikoval správné dotazy, které potenciální zákazníci hledají.
- Pokračuji SEO analýzou webové stránky, abych našel všechny nedostatky v obsahu a technické stránce webu.
- Dále analyzuji konkurenci a inspiruji se tím nejlepším, co konkurenci pomohlo k tomu, že je na předních místech ve vyhledávání.
- Navrhnu doporučení na úpravu obsahu a on-page faktory, pro lepší obsahový potenciál a případně všechny doporučení aplikuji na webovou stránku.
- Navrhnu strategii na další rozšiřování obsahu webové stránky s ohledem na maximální účinnost a lepší hodnocení v očích vyhledávačů a lepší dojem návštěvníků.
- Nyní se soustředím na nejdůležitější fázi celé optimalizace webové stránky a tím je budování zpětných odkazů neboli linkbuilding. Je to technika, jak získávat zpětné odkazy na jiných webových stránkách, aby v očích vyhledávačů byla tato stránka více populární. Jedná se o důležitý faktor, který rozhoduje o tom, kdo bude na lepších pozicích. Kvalitní linkbuilding = dobrý základ každé optimalizace webové stránky. Tento linkbuilding probíhá měsíc co měsíc.
- Konec každého měsíce představuje tvorbu přehledu o odvedené práci, kde jsou i aktuální výsledky a případně doporučení na další měsíc. Společně s přehledem se zasílá faktura dle dohodnutého rozpočtu.
Chcete ještě více informací?
- Více na webu seokonzult.cz
- Volejte mi na 774 390 488 nebo pište na info@seokonzult.cz
- Tomáš Stýskala
O autorovi:
Jsem SEO specialista, který profesionálně optimalizuje webové stránky pro vyhledávače již přes 10 let. Pomáhám firmám růst. Mým cílem je zobrazovat vaši webovou stránku na místě, kde reálně vaši potenciální zákazníci danou službu či produkt hledají, tedy ve vyhledávači. A kdo by nechtěl být na prvním místě? 😉
Je to moje práce, proto i svou webovou stránku dobře optimalizuji, protože vím, že je to ta nejlepší investice, kterou mohu udělat. Hledáte tedy SEO specialistu? Googlujte a pravděpodobně mě najdete na přední pozici 😇