Na internetu se nachází obrovské množství informací. Je jich tolik, že si to stěží dokážete představit. Může se tak velice snadno stát, že se na internetu nachází informace, kterou hledáte a potřebujete znát. Jenže v džungli ostatních informací se k ní bohužel nedostanete. Mohli byste roky bloudit a hledat, a přesto byste ji nenašli, i kdyby byla pouhý kousek od vás. Právě optimalizace pro vyhledávače neboli SEO, vám ale pomůže, abyste na internetu našli přesně to, co hledáte a zbytečně nebloudili.
Optimalizace pro vyhledávače je postupem, jak docílit, aby internetové vyhledávače jako Google nebo Seznam zobrazili na hledaný dotaz potřebné informace – tedy ty, které vy právě hledáte. Když zadáte do vyhledávače určité klíčové slovo, během krátké doby vám vyhledávač naservíruje relevantní stránky, které se daným tématem zabývají. Často tyto výsledky, konkrétně jejich pořadí, ovlivňuje právě SEO.
Zvýší se konkurenceschopnost vaší firmy
Webové stránky jsou pomocí optimalizace vytvořeny a upraveny tak, aby si z nich vyhledávač uložit co největší množství klíčových slov a frází, které se na nich nacházejí. Pokud budou stránky vaší firmy optimalizovány, vyhledávače je budou jako odpovědi na různé dotazy nabízet na lepších pozicích. Tedy pouze za předpokladu, že optimalizaci webových stránek dělá odborník – SEO specialista, který ví, co dělá.
Jinými slovy na stránky vaší firmy se správnými klíčovými slovy se častěji dostanou zákazníci, kteří si zde mohou něco objednat. Vyjedou jim totiž přímo jako odpověď na jejich dotaz do vyhledávače a budou se nacházet na předních místech. Vaše konkurenceschopnost se tím výrazně zvýší. Zákazníků přibude. A na druhou stranu vy, když budete něco na internetu hledat, měli byste získat relevantní výsledky. Nikdo nestojí o to, aby ve výsledcích vyhledávání byly zobrazeny na vysokých pozicích stránky, které nesouvisí s dotazem nebo existuje lepší obsah, který je možno na výsledek nabídnout.