Reklama na internetu zažívá obrovský boom. Rok co rok výrazně roste. Výhodou je, že díky ní můžete na své stránky přivést vhodnou cílovou skupinu, a to v maximální možné míře. Přesně to je i případ PPC reklamy, tedy reklamy, kde se platí za prokliknutí. Inzerent tímto druhem reklamy hodně získává, jinými slovy, jedná se o hodně muziky za málo peněz. Co to znamená?
Platí se za návštěvníky na stránkách
Inzerenti oceňují, že v tomto případě neplatí za umístění reklamy, které je mnohdy drahé. Roli nehraje ani počet zobrazení dané reklamy. Platba probíhá pouze za návštěvníky přivedené na stránky. Nespornou výhodou tohoto typu reklamy je skutečnost, že má vyšší efektivitu než řada jiných druhů reklamy. Přeloženo do srozumitelného jazyka dokáže na váš web přivést větší množství návštěvníků.
Má také výborné zacílení. Z návštěvníků, kteří na váš web dorazí, si řada z nich také něco objedná. Odborně se tomu říká, že reklama má vyšší konverzní poměr. Výsledky jsou také výborně měřitelné. Dokážete velmi dobře spočítat návratnost investice. Velmi přesně definujete okamžik, ve kterém se vám reklama ještě vyplácí.
Flexibilita je důležitá
Výborná je také flexibilita této reklamy. Velice pružně reaguje na různé sezónní poptávky (může propagovat sezónní zboží), dále představuje akční nabídky. Obrovskou výhodou je rychlý efekt, který přináší. Už 15 minut po spuštění PPC reklamy se na webu můžete setkat s návštěvníky, která je tam přivedla. Už tehdy si mohou něco z vašeho sortimentu objednat. Sotva najdete reklamu, která má tak rychlý dosah.
Jakou podobu má PPC reklama
Obvyklé jsou hlavně krátké textové inzeráty zobrazované ve vyhledávačích. PPC zahrnuje i remarketing zaměřený na uživatele, jež web navštívili a opustili. Například upozorní na příslušenství ke zboží, které v minulosti zakoupili, nebo nabídne nějakou aktuální slevu. Funkce jednotlivých PPC systému na Google i Seznamu se každým rokem rozšiřují, mění se vzhled a správu PPC reklam doporučuji nechat na odborníkovi, který se tím živí.