Jedna z největších konferencí internetového marketingu v Evropě. MKTFEST opět nezklamal a nejznámější konference ve střední Evropě, která se konala ve dnech 26 – 28.11.2015 v Brně zanechala další hezké vzpomínky.
O čem byl MKTFEST? Zaměření bylo hlavně na online marketing, tedy kanály jako je SEO, linkbuilding, PPC, content marketing, sociální sítě, ale i chování zákazníka, případové studie a osobní zkušenosti, které měli spíkři rozhodně na rozdávání.
- Obsahem Marketingového festivalu nebyly jen běžné workshopy a přednášky, byly to také seznamovací párty, kafé pauzy a after párty, které dodávaly celé konferenci na významu, protože zde byl každý v centru, kde se sešlo tolik českých a zahraničních nadšenců marketingu, že největší chybou, kterou by mohl účastník MKTFESTU udělat, je to, že by se účastnil pouze přednášek. O
- Účastníci nebyli jen marketingoví specialisté nebo členové digitálních agentur. Byli zde i členové týmů úspěšných českých nebo zahraničních start-up, majitelé e-shopů nebo třeba i blogeři.
- Unicorn. To je slovo, které zanechalo stopu v každém účastníkovi Marketing festivalu, protože když to slovo už slyšíte od třetího přednášejícího, který je z jiného kontinentu a přesto vyjadřuje stejný smysl, tak se nad tím opravdu zamyslíte. Vyjadřuje něco, co bychom z pohledu marketingového matice mohli označit za „dojné krávy“. Unicorn se stal tak populární, že se na něj zaměřila jedna nejmenovaná markeťačka, který tento vzor použila i při výrobě cukroví 🙂
- Oli Gardener. Přednášel o optimalizaci konverze, kdy své poznatky opíral o testování. A/B nebo 5ti sekundové testy by neměly být pouze teoretické poznatky, ale uvádět do praxe. Co by měla obsahovat Landing page, jak dlouhá by měla být stránka, kolik odkazů v obsahu, jaké formuláře nebo také zavrhnutí slova „free“, které nezvyšuje efektivnost, spíše naopak působí na nedůvěru celého webu.
- Marty Neumeier. Specialista na brand, který začal přednášku tím, že branding není to, co o sobě říkáte nebo co firma představuje, ale to, co o vás říkají ostatní. Firma stojí na zákaznících, kteří budují značku, která prezentuje firmu. Poukázal na to, že 10% nejvěrnějších zákazníků často dělá 50% profitu.
- Dan Petrovic. SEO specialista z Austrálie. Vysvětlil důležitost trendového linkbuildingu, který při rychlém jednání může při nízké konkurenci získat hodně užitku. Dále připomněl význam používání google webmaster tools nebo kombinace využívání klíčových slov ve vyhledávaní a landing page.
- Larry Kim. PPC guru, který vysvětlil důležitost budování podvědomí o značce tvořením obsahu, jeho propagováním a následným remarketingem jako efektivní nástroj na získání zákazníků a nejen návštěvníků.
- Párty. I tak se dalo nazvat další důležitý bod MKTFESTu. Závěrečná párty ve Flédě opět nezklamala a stejně jako minulý rok bylo jasno, že markeťáci se i rádi baví.