Linkbuilding je v překladu budování zpětných odkazů. Činnost, jejímž cílem je vytvářet nové zpětné odkazy a to různými způsoby. Vlastně jde o způsob jak zviditelnit určité webové stránky – ovšem především na místech, kde zákazníci a uživatelé internetu podobné odkazy hledají a mohou pro ně být přínosem. Nejde prostě o to vytvářet nějaké zpětné odkazy za každou cenu, ale efektivně s nimi pracovat.
Tvorba strategického partnerství
Pokaždé, když se tvoří zpětný odkaz, měla by zaznít jednoznačná odpověď na otázku: Co tento odkaz přinese návštěvníkům dané stránky? Bude pro ně nějak užitečný? Nabídne jim službu, po které touží? A mělo by být jednoznačně řečeno, že nabídne – jinak tento odkaz ztrácí smysl.
Linkbuilder by měl mít síť kontaktů, strategických partnerství a umět je propojit. Zkrátka článek, menu, odkaz umístěný na nějakém webu a odkazující na jiný web, by měl čtenáři přinést nějaký užitek – pokud na něj klikne. Jde o návštěvnost, návraty zákazníků. Uživatelé internetu se budou ale na stránky vracet jedině tehdy, když pro ně odkazy budou zajímavé.
Nenápadně upozorní na vaši firmu
Prostě a jednoduše úkolem linkbuildera je dostat informace o vašich službách a zboží tam, kde je vysoká pravděpodobnost, že je budou hledat zákazníci. Linkbuilder se stává vaším partnerem, který má k dispozici spoustu kontaktů na firmy, weby, kde by se vaše zboží nebo služby daly propagovat. Navíc ale musí být ještě kreativní a zkušený, aby věděl, jak tam upozornění na vaši firmu umístit. Jedině tak docílí toho, že o vaše služby a zboží bude zájem.
Příklad? Jste majitelem cestovní agentury, která prodává zájezdy do celého světa. Vaším partnerem se může stát linkbuilder, který má přehled o cestovatelských webech u nás nebo jak už to bývá, je tak šikovný, že si vše dokáže zajistit. Do článku o krásách Řecka umístěném na jednou z cestovatelských webů dokáže jen tak mimochodem propašovat odkaz na vás – přímo na stránku, kde zájezdy do Řecka nabízíte. Vám tak stoupne počet přístupů na stránku a zjistíte, že prodej zájezdů do Řecka stoupl o 10 %. Je to zjednodušený model, jak to funguje, ale linkbuilding je natolik odborné téma, které ovlivňuje SEO, protože může výrazně změnit pozice klíčových slov v přirozeným vyhledávání, ale to by bylo na vydání celé knihy.
Pro linkbuilding je vhodné využívat například nástroje Ahrefs, který umí řadu užitečných funkcí a mezi jednu důležitou považuji takovou, která umí dobře vyhodnotit, jaké zpětné odkazy má přední konkurence a jaké kvality dané zdroje jsou.
Více o Ahrefs zde: https://www.seokonzult.cz/blog/slovnik/ahrefs/
Linkbuilding ovlivňuje úspěšnou optimalizaci webových stránek
V současné době jsou zpětné odkazy pro vyhledávače tak důležitým atributem, podle čeho poznat lepší webové stránky od horších, že linkbuilding nelze ignorovat, pokud to myslíte s optimalizací webových stránek vážně.