Víte, kdy je nejlepší sdílet příspěvky na sociálních sítích?

16/02/2018

sdileni facebook

Žijeme ve světě internetu, ve světě sociálních sítí. Na sociálních sítích trávíme skutečně enormní množství času – v průměru se jedná o tři až čtyři hodiny denně, které na sociálních sítích strávíme, což je neskutečně moc. Jelikož jsme neustále online, neustále na sociálních sítích, je to skvělé místo na reklamu. Většinou si nevšímáme už plakátů nebo billboardů, protože neustále koukáme do mobilního telefonu. Je tedy třeba, aby se reklama, pokud tedy chce být efektivní, kvalitní a úspěšná, přesunula na sociální sítě. Otázkou však je, kdy je nejlepší sdílet příspěvky na sociálních sítích?

Pokud se rozhodnete sdílet reklamní nebo jiný příspěvek či pokud se rozhodnete sdílet například článek vašeho webu, měli byste vědět, kdy je nejlepší tento příspěvek sdílet, abyste zasáhli co nejvíce lidí. I když jsme stále online, tak nejsme na internetu stále – pracujeme, jsme ve škole, spíme.

Pojďme se tedy podívat na aktuální analýzy a průzkumy, které se touto tématikou zabývají, a zjistěme tak, kdy je nejlepší sdílet příspěvky na sociálních sítích.

Kdy sdílet obsah na Facebooku?

Pokud chcete sdílet své příspěvky na nejrozšířenější sociální síti vůbec, měli byste vědět, kdy je nejlepší je publikovat. Přece jenom jsou chvilky, kdy lidé jsou jenom na chatu, nikoliv v aplikaci Facebook. Většinou si facebookovou zeď prohlíží lidé cestou do práce nebo z práce, během práce či v městské hromadné dopravě.

K těm nejlepším časům, kdy byste měli příspěvky sdílet, patří hlavně sdílení příspěvků mezi jednou a třetí hodinou odpolední, kdy lidé většinou končí ve škole nebo v práci. Co se týče konkrétního dne, kdy je nejlepší publikovat příspěvky, tak tím dnem je středa. Jelikož jsou lidé otrávení z toho, že je jenom polovina týdne, v době obědové pauzy či během dopoledne, než nadřízení přijdou do práce, tráví svůj čas v práci na mobilním telefonu. Podle aktuálních analýz je počet „lajků“ ve středu v těchto časech vyšší o osmnáct procent v porovnání s jinými dny a jinými časy.

Kdy se nevyplatí obsah sdílet na Facebooku?

Nevyplatí se sdílet příspěvky od osmi večer do osmi ráno. To je obecná poučka, ale doba se mění. Ve skutečnosti můžete sdílet obsah kdykoliv, pokud očekáváte, že v danou dobu vaše cílová skupina bude „online“.

Kdy propagovat na Facebooku?

Otázka propagace na Facebooku je velice obecná, protože každý neexistuje univerzální odpověď. Reklama na Facebooku je o testování a dlouhodobé propagaci, nikoliv účinné hodině propagaci. Zde bych se raději ptal, jestli má smysl propagovat o víkendu a jak moc v lednu a jak moc třeba v červenci a vše je individuální, je třeba vzít kapku selského rozumu, ideálně i svých zkušeností a namixovat jednotlivé kampaně tak, jak uznáte za nejlepší a postupně propagaci přizpůsobovat podle dosažených výsledků.