Ve dnech 29 – 30. dubna 2019 se konala konference Czech Online Expo, která byla určena pro eshopáře a markeťáky. Jako SEO specialistu mě samozřejmě nejvíce zajímal SEO summitu, který se konal až v sobotu, proto jsem měl v pátek dostatek času se setkat s firmami, které prezentovaly různé své aplikace, software nebo třeba nástroje na internetový marketing. První den byla sice zajímavá část UX a PPC, ale akustika v sálech nebyla ideální a v zadní části sálu byl velký hluk z dalších přednášek. Budu doufat alespoň v kvalitní záznam, který snad v blízké době bude k dispozici.
Jak velká byla akce?
První den bych tipoval tak 3000 účastníků, jednalo se opravdu o velkou akci, která vyvolala evidentně velký zájem. Na své si přišli i milovníci rumu a piva. Zde bych chtěl pochválit prozíravost vystavovatelů, kteří pochopili, že kvalitní káva někdy nestačí. Nebylo třeba ani poslouchat přednášky a dalo se zjistit dost informací od jednotlivých „stánků“, které prezentovaly svoje firmy, protože různorodost byla opravdu pestrá. Jmenovitě zde byli například zástupci z firem Shoptet, Bidding tools, Collabim, Ecomail, Eshop-rychle, Freelo, Geis, GLS, Dognet, Smartemailing, Netdirect, Poski, PPL, Smartsupp, Stable nebo třeba Zásilkovna. Pokud zde byli tedy zástupci eshopů, tak si určitě přišli na své. Pro nás markeťáky toho bylo sice podstatně méně, ale třeba takový pokec u Collabim stánku určitě nebyl vůbec špatný.
Druhý den, den D
Ráno byla zajímavá přednáška od Filipa Podstavce, který objasnil autority na internetu, tedy proč je důležité mít kontaktní údaje na webu nebo proč se nemáme bát citace zdrojů a odkazování na autorativní zdroje na internetu. Přednáška byla delší, ale měl jsem zpoždění a zachytil jsem pouze konec. Další část mě zajímala o linkbuildingu a využití SEO nástrojů.
Collabim, Marketingminer a Ahrefs
To byly často skloňované SEO nástroje, které by měli využívat Digitální agentury a SEO specialisté (čtěte konzultanti). Asi bych měl tedy už přestat používat ten svůj oblíbený Majestic a začít také více využívat Ahrefs… byl tak často zmíněný, že z toho snad neusnu. Collabim rád využívám a jsem rád, že si to myslí i ostatní. Smyslem školení není vždy se dozvědět „něco nového“, ale často stačí i jen ověření hypotéz nebo zaběhlých postupů a když to pak i slyším, tak jsem rád, když si to mohu potvrdit. Celý SEO blok moderoval Pavel Ungr a když pominu takové „malé velké“ promo, které mě zaskočilo od firmy Taste (čekal jsem na nějakou přidanou hodnotu, ale tu jsem nenašel v této části), tak tento přednáškový den byl užitečný.
Proč třeba Collabim?
Collabim je užitečný nástroj pro eshopaře i SEO specialisty, protože je dobrý pro sledování pozic klíčových slov, hlídání a evidenci zpětných odkazů, ale také na jednorázové analýzy. Proč zde zmiňuji právě Collabim, protože tento nástroj používám snad 5 let a celkem intenzivně. Navíc jsem byl jsem také souhlasil s malou výpomoci u stánku, jako certifikovaný SEO specialista Collabimu, abych mohl poradit zvědavcům, jak mi usnadňuje práce a k čemu může být tento nástroj dobrý. Podobné funkce má například i SEMOR, který je vhodný pro freelancery.
Slovo na závěr o Czech Online Expu
Pohodová akce, která je zaměřená na velice širokou veřejnost. Na své si přišli eshopáři, vývojáři, markeťáci, dodavatelé, ale i podnikatelé a zvědavci. Je to svým způsobem výhoda i nevýhoda. Těžko takovou akci srovnávat, ale pokud bych měl říci slovo na závěr… tak byl jsem rád, že jsem se Czech Online Expa zúčastnil a příští ročník půjdu zase. Snad to stačí 😊
Ještě jedno slovo na závěr
Našel jsem v archívu hezkou fotku, kterou by se dalo nazvat „Pavel Ungr se přišel zeptat, co je to SEO“ nebo třeba „Collabim, to jsem už někde slyšel…“ aneb zmínky na jméno a brand stejně nikdo nesleduje… O tom se jen mluví, že je dobré sledovat, co se o vás na internetech píše, ale v praxi je hodně (ne)důležitějších aktivit.