Možná pro někoho jednoduchá otázka, ale pokud se máme bavit o ziskovém byznysu, kde si potřebujete hlídat náklady, tak zvýšit návštěvnost je ta jednodušší část, ale realizovat více objednávek ze použití přiměřených nákladů, tak to je mnohem složitější. Na co se tedy zaměřit?
1) Webová prezentace musí být účinná
To znamená, že než zahájíte velkou propagaci a nasměrujete návštěvníky na eshop, tak by jste měli mít jistotu, že prezentace je přehledná, dobře strukturovaná, je tam dostatek informací o produktu, o ceně dopravy, dostupnosti, výhody proč nakoupit a dostatek produktů. Proč? Je rozdíl potřebovat 200 návštěvníků na to, aby se uskutečnila jedna objednávka nebo pokud stačí jen 50 návštěvníků. Je jedno jak hezkou prezentaci máte, ale určitě se hodí názor odborníka (SEO konzultant, UX specialista), který najde slabé místa, které získají desetinku procenta účinnost v konverzním poměru, tedy v objednávkovém procesu, protože je to něco jako stavební kámen
2) Propagace
Alfa a omega celého úspěchu. Milion v marketingu se dá utratit v několika sekundovém spotu v televizi nebo billboardech a rádiu za měsíc, ale budeme se zde bavit o propagaci na internetu, která má často omezený rozpočet a majitel potřebuje, aby se vynaložené náklady do propagace promítly do obratu a tím byl dostatek prostoru na zisk, který naopak může pomáhat v růst celého byznysu.
Záleží na typu produktů, které nabízíte a provedené analýze, aby se mohla určit strategie vedení internetového marketingu. Při prodeji dámské módě nejde volit stejné marketingové kanály jako u elektroniky nebo zdravé výživy. Něco se dá dobře propagovat na Facebooku, něco má zase silnou účinnost e-mailingu a něco potřebuje silnou podporu reklamních kampaní. V každém případě jde o kombinaci využitého marketingu.
3) Najděte specialisty na marketing
Jedna z možností je, že začnete s konzultací u zkušeného SEO specialisty, který provede analýzu, navrhne strategii a podle toho sestaví tým specialistů na PPC reklamu, Facebook marketing, E-mail marketing a sebe na optimalizaci webové stránky pro vyhledávače. Tato varianta má své výhody i nevýhody. Výhodou je, že přesně víte, kdo zodpovídá za výsledky každého marketingového kanálu a víte, že máte konkrétního zkušeného seniora, který nepředá práci stážistovi nebo juniorovi, ale na druhou stranu zde není tak dobrá komunikace mezi jednotlivými specialisty, alespoň ne tak dobře, jako když je máte v agentuře pod jednou střechou.
Pokud máte začínající e-shop, tak často stačí jeden SEO specialista, který má přesah do PPC reklamy a poradí s nastavením direct marketingu nebo u zbožových porovnávačů. V takovém případě budete mít optimalizovanou webovou stránku. Dále nastaveny základní nejúčinnější PPC reklamní kampaně na Google Adwords, Seznam Sklik v podání produktové kampaně, dynamického remarketingu a klíčové reklamní sestavy na nejdůležitější kategorie. Dále se budete dobře zobrazovat na zbozi.cz, heureka.cz, budete mít přehled o tom, jak využívat emailovou databázi, jak vést správu na sociální síti.
V neposlední řadě jde taky o náklady. Je rozdíl mít v nákladech agenturu, kde v podstatě neplatíte jen práci specialisty, ale i obchoďáka, který zpracoval zakázku, dále projektového manažera, který dohlíží na správný chod týmu, účetní, uklízečku, pomocnou sílu a hlavně šéfa, který potřebuje i něco vydělat, aby mohl pokrýt náklady na marketing, zaplatit firemní auto na leasing a zůstalo i něco na jachtu v Chorvatsku 😊 Jako freelancer a SEO specialista tedy mohu pochopitelně doporučit u menších a středních projektů, využít externisty.
4) Vzdělávejte se
Zjistěte si, co znamená SEO, linkbuilding, PPC a informujte se o každém kroku, googlujte a pročtěte si více odborných článků, případových studií a diskuzí, aby jste měli přehled. Je sice fajn být odkázán v rukou odborníků, kteří dělají svojí práci a vy máte čas se věnovat tomu, v čem jste dobří zase vy, tedy v obchodě nebo péči o zákazníky, ale má to jedno úskalí. Pokud nebudete mít přehled, tak nebudete mít marketing dostatečně pod kontrolou, možná ani nepoznáte správného PPC specialistu a nepoznáte okamžik, kdy odborník zanedbává svou práci. Marketing je v pro prodejnost důležitou součástí celého byznysu, proto se nezapomeňte vzdělávat i v této oblasti. Není nutné vědět všechno, ale přehled je důležitý.
5) Závěrem
Tento článek je pouze ochutnávka toho, jak zvýšit návštěvnost a prodejnost eshopu. Protože výsledek ovlivňuje nejen rozpočet na marketing, ale hlavně lidi, kteří s tímto rozpočtem nakládají a to s ohledem na efektivnost, aby byl celý byznys ziskový a dlouhodobě funkční.
Jak zvýšit návštěvnost webu či eshopu v krátkosti?
Zvýšení návštěvnosti eshopu je základním krokem k zvýšení prodeje a zisku. Následují některé strategie a tipy, jak toho dosáhnout:
- SEO (Optimalizace pro vyhledávače): Optimalizujte názvy produktů, popisy a meta tagy pro vyhledávače. Zajistěte, aby vaše stránka byla responzivní a fungovala správně na všech zařízeních. Pravidelně aktualizujte a rozšiřujte obsah, například blogy o produktech.
- Placená reklama: Využijte pay-per-click (PPC) reklamu, jako je Google Ads nebo Seznam Sklik. Zkuste reklamu na sociálních médiích, např. Facebook Ads nebo Instagram Ads.
- Emailový marketing: Sestavte seznam e-mailových adres svých zákazníků. Pravidelně odesílejte novinky, slevové kódy a informace o nových produktech.
- Sociální média: Budujte a udržujte aktivní přítomnost na platformách, jako jsou Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter či TikTok. Pravidelně sdílejte obsah, který zákazníky zaujme a přiláká je na vaše stránky.
- Partnerské programy: Zvažte vytvoření partnerského affilate programu, kde budete odměňovat lidi nebo firmy za přivedení nových zákazníků.
- Youtube: Je to sice něco mezi sociální sítí a vyhledávačem, ale je to spíše vlastní kapitola, která může mít své publikum.
Pokud budete mít nějaké dotazy, klidně pište na info@seokonzult.cz, Tomáš Stýskala – SEO specialista.