Vyrábíte dobré zboží nebo dodáváte dobrou službu a přemýšlíte, jak ji dostat k zákazníkům? V současné době je ideální nabízet zboží v internetovém eshopu. Nemusíte přitom platit žádnému drahému odborníkovi, který vám eshop na míru vytvoří. Zvládnete to i sami a stačí vám k tomu pouze uživatelská znalost PC.
Hlavní kategorii nesmažete
Máte před sebou obrazovku Prestashopu. Všimněte si menu se záložkami na horní liště. Klikněte na Katalog, kde se vám ukáže hlavní stránka vašeho budoucího eshopu. Objeví se Vybraná kategorie: Hlavní stránka. Nikdy se nesmaže. V části stránky Kategorie můžete velmi jednoduše kliknutím na + Přidat novou podkategorii – přidáváte nové kategorie zboží. V menu Akce pak můžete kategorii různě editovat, smazat, určit nadřazenou kategorii, zaškrtnout zobrazení kategorie, vložit její popis, obrázek.
Pro internetové vyhledávače je důležité vyplnit Meta data (název), Meta popis (popisujete, co je v dané kategorii), Meta klíčová slova (vypisujete všechna důležitá klíčová slova z kategorie a oddělujete je čárkou).
Nezapomeňte na vyhledávače
Dále najdete na stránce sekci Zboží v této kategorii. Opět velmi intuitivně můžete pomocí tlačítka + Přidat nové zboží vkládat další položky. Pokud v seznamu zboží zaškrtnete (zelená fajfka u Zobrazeno), bude se v eshopu zboží zobrazovat. Odškrtnutím zobrazení zrušíte. Nemusíte tedy položky zboží mazat a znovu vkládat, jenom zakážete jejich zobrazení (pokud je třeba zrovna nemáte ne skladě).
Kliknutím na jednotlivou položku zboží ji můžete editovat. Otevře se vám panel Info, kde zadáváte údaje o zboží. Nepotřebujete vkládat všechny údaje, stačí jenom ty důležité – název, popis, cena. V dalším panelu Obrázky vkládáte obrázky, v Kombinace (třeba velikosti u oblečení, Speciální vlastnosti (rozměry, hmotnost atd.) ve Sleva případné slevy zboží.
V panelu Info je důležité i kliknutí na „Zobrazit možnosti pro vylepšení hodnocení zboží ve vyhledávačích SEO“ a zde vyplňte Titulek Meta, Popisek Meta, Klíčová slova Meta, Hezké url (odkaz na zboží), aby se vaše zboží zobrazovalo ve vyhledávačích a zákazníci si k němu tím pádem našli cestu.
Pokud chcete detailní informace, tak doporučuji specializované fóra nebo návody na Youtube, které snadno pochopíte a celé problematice se věnují do hloubky.