Seznam.cz – internetový vyhledávač, který není třeba dlouze představovat. Jedná se o největší český vyhledávač, který je zároveň katalogem stránek a poskytovatelem mnoha dalších online služeb. Zprvu měl dominantní podíl v oblasti vyhledávání, nyní se tento podíl každým rokem zmenšuje kvůli americkému velikánovi – vyhledávači Google, jenž dokáže přinášet relevantnější výsledky vyhledávání.
Něco málo z historie Seznamu
Když se v roce 1996 Seznam.cz prvně ukázal světu, respektive České republice, jednalo se ryze o jednoduchý internetový magazín, který zahrnoval kolem tisícovky stránek. Postupně se do něj přidávaly další služby a roku 1997 se z něj vyvinul fulltextový vyhledávač, který byl u nás doslovnou revolucí. K vyhledávání využíval vlastní vyhledávač “Kompas”, který čítal přes milion webových stránek.
Díky svému úspěchu v Čechách, se společnost založená Ivem Lukačovičem, dostala také na Slovensko, kde začal fungovat vyhledávač Zoznam.sk.
Později freemailová služba a další
O rok později se do nabídky Seznam.cz přidala i doplňková služba, kterou dodnes využívá kvantum lidí. Mluvíme o freemailové službě Seznam.cz Email. To však nebyla poslední služba, kterou rychle rostoucí společnost začala nabízet uživatelům.
S postupem let se součástí Seznamu stalo také zpravodajství, TV přehled, dále komunitní služba nebo finanční přehled. Dnešní nedílnou součástí jsou také Mapy.cz, které nás při cestování nenechají ve štychu.
Dnes má Seznam.cz svůj vlastní fulltextový vyhledávač
Z pohledu SEO je Seznam.cz důležitý hlavně jako vyhledávač. Jak již bylo zmíněno, zprvu se společnost pyšnila vlastní technologií nazvanou Kompas, později ji vystřídala celá řada nástrojů. Dnes se Seznam.cz pyšní vlastním fultextovým vyhledávačem, který se orientuje ryze na český a slovenský internet. Typická je pro něj podpora tvarosloví či technologie sitemap.
Seznam webmaster
Tak jak existuje Google Search Console, tak má seznam svůj Webmaster tool, který má po ověření webové stránky možnost pro majitele nakouknout, jak často Seznam robot webovou stránku navštívil, jaké klíčové dotazy lidi hledají, jestli vykazuje nějaké chyby, přesměrování apod. Je to užitečný nástroj, který doplní informace od Google Analytics, aby jste věděli více informací, jak se lidi chovají ve vyhledávači Seznam.cz
Článek aktualizován dne: 10.2.2021
Autor článku: Tomáš Stýskala
SEO specialista a konzultant