Negativní google recenze mají vliv na dobré jméno firmy a rozhodující vliv, jestli u vás někdo nakoupí nebo vás kontaktuje. Co když jsou navíc falešné recenze? Jak na ně? Můj první článek o negativních recenzích měl dobré ohlasy a přáli jste si pokračování na téma, jak bojovat s negativními recenzemi na Google. Více o první části google recenzí zde.
Jak jste už zjistili, tak negativní, špatné, urážlivé, někdy nesouvisející, někdy vytvořené konkurenci, někdy od nespokojeného zákazníka nebo bývalého kolegy – to je někdy velký problém. Google se snaží do recenzí co nejméně zasahovat, proto jakékoliv nahlášení či žádosti o zrušení, někdy i celého profilu, jsou opravdu marné. Co tedy s tím?
Negativní recenze na Google a diskuzních fórech
Podle reakcí jsem zjistil, že je toto téma hodně aktuální a může mít podstatný vliv na vnímání značky firmy, službu, provozovnu či konkrétní osobu. Často není jiná možnost, než se snažit vnímání změnit tím, že si necháme zařídit vlastní recenze, ale tím to nekončí. Je třeba uvažovat tak, aby naše pozitivní recenze byly vidět více než ty negativní a aby jich bylo co možná nejvíce. Je třeba tedy bojovat s kvalitou i kvantitou. Kvantita Google recenzí má být natolik zajímavá, aby navodily pocit, že negativní jsou pouze statistickou odchylkou od jinak úspěšné firmy, osobnosti či značky. Často se negativní recenze a komentáře objevují na různých diskuzních fórech. Poznáte to tak, že vznikají otázky ve stylu „Jaké máte zkušenosti a reference na firmu XY? Právě takové otázky jsou nejzákeřnější, protože často se stává, že s
A existuje nějaká pozitivní Google kampaň?
Ano, negativní recenze na Googlu, diskuzních fórech a komentářích, to vše lze posunout do zapomnění na druhou nebo třetí stránku a ukázat tu více „realistickou tvář“ firmy, která je odfiltrovaná od naštvané konkurence nebo vlivů, za které můžete i nemůžete.
Taková kampaň se doslova šije na míru a záleží na tom, jak je firma známá, kolik potřebuje péče a jak dlouho. Nebudu lhát, obvykle boj s negativními recenzemi není jednoduchý a obvykle nestačí vyhrát boj nad recenzemi na jednom místě. Takovou kampaň si může každý udělat sám, je to o čase a vytrvalosti. Kdyby jste chtěli poradit, klidně se na mě obraťte na info@seokonzult.cz nebo na tel. 774 390 488. Jsem SEO konzultant a specialista, který s internetem pracuje denně a snažím se pomáhat především v oblasti optimalizace webové stránky pro vyhledávače (SEO).
Autor článku: Tomáš Stýskala