Jak zviditelnit firmu během krize pomocí SEO?

23/03/2020

Tomáš Stýskala

SEO neboli optimalizace webové stránky pro vyhledávače je jeden ze způsobů, jak zviditelnit svou firmu a v době krize to platí dvojnásob. V tomto měsíci je nouzový stav ČR, omezení vycházení a všichni doslova sedí doma a jedinou možností, jak se dostat k informacím nebo provádět nákupy, je hlavně na internetu. Tento stav může trvat měsíce. Proč tedy neoslovit tyto lidi, ať už jsou na internetu z jakéhokoliv důvodu? Možná čistíte fasády, máte stavební firmu nebo eshop s hračkami, ale jedno máte asi společné – kdo by nechtěl více objednávek na eshop nebo zájmu o službu?

V čem mi SEO pomůže?

Když někdo hledá ve vyhledávači „čištění fasád Ostrava, stavební firma Brno nebo stavebnice pro děti“, tak co se zobrazí ve výsledku? Ty webové stránky, které jsou dobře optimalizované pro vyhledávače (SEO), tak nemusí platit žádnou reklamu, neplatí za žádné kliknutí nebo zobrazení banneru. Přirozené výsledky ve vyhledávání je cestou, jak za minimální náklady zviditelnit svou firmu nebo eshop.

V čem je tedy háček?

Optimalizace webové stránky není jednoduchou záležitostí, ale pokud mám shrnout jednoduše řadu technik, které využívají SEO specialisté jako já, tak se jedná v první řadě o úpravu obsahové a technické stránky webu. Je třeba aby se stránka rychle načítala, neobsahovala chyby, byly vyplněné správně titulky, nadpisy a obsah odpovídal ideálnímu poměru klíčových slov pro jednotlivé cílové stránky. V druhé řadě se jedná o budování zpětných odkazů, je třeba tedy zajistit na jiných webových stránkách (například magazínech) zmínky o vaší webové stránce formou odkazu (například publikací PR článků na magazínech).

Co může být další háček?

Je třeba optimalizovat webové stránky několik měsíců, aby jste doslova „přesvědčili“ vyhledávač o tom, že právě vaše webová stránka je lepší než ostatní a zaslouží si přední pozice ve vyhledávání na klíčová slova, na která se webová stránka optimalizuje. Dále „SEO“ není spasitel, je vhodné kombinovat SEO s dalšími strategickými marketingovými kanály jako je PPC (zde už platíte za každý proklik) nebo propagací na sociálních sítích (taky to něco stojí). Správné namixování jednotlivých kanálu není magie, ale je vhodné se o tom poradit s odborníkem.

Jaké jsou výhody SEO?

  • dobře optimalizovaná stránka má vysokou návštěvnost z vyhledávače Google.cz a Seznam.cz
  • cílíte pouze na lidi, kteří hledají vaší službu, produkt nebo zajímá obsah vašeho webu
  • nikomu se nevynucujete a je tedy vysoká míra zaujetí takového návštěvníka na webu
  • vhodné pro dlouhodobou strategii v rámci propagace firmy
  • ideální v kombinaci s dalšími druhy propagace firmy a zvýšení účinnosti celého marketingu
  • v době krize máte možnost získat konkurenční výhodu a předstihnout konkurenci

Chcete více informací?

Nacházíte se na blogu SEO specialisty Tomáše Stýskaly, proto pokud vás zajímá, jaké jsou možnosti optimalizace vaší konkrétní webové stránky, tak mi můžete napsat na info@seokonzult.cz nebo zavolat na 774 390 488. Každý má možnost zkusit SEO na vlastní stránce, ale dopadne to možná stejně, jako bych se já pokoušel stavět vlastní dům 😊  Trvalo by to dlouho, něco by tam chybělo, něco bych udělal špatně a celkově bych doufal, že mi to nespadne na hlavu. Pro lepší orientaci mohu doporučit i SEO slovník, který postupně doplňuji o nové pojmy.